lördag 14 mars 2009

Val av material

Har forskat en del i materialsvängen. Är lite osäker på vilket material jag ska välja när det gäller själva sparbössan. Det lutar åt nån form av thermoplast. Jag vill att man ska kunna se igenom hela lådan och det ska kunna böjas i lite olika former. Förmodligen så struntar jag i att limma bitarna utan skruvar ihop allt med lite snygga distanser och läckra "tillbehör". Ska börja skissa på konstruktionen snart.

Just nu sitter jag och ritar ihop ett kretskort som jag sen ska skicka efter som hela kalaset ska monteras på. Det finns möjligheter att göra lite ovanliga figurer med kortet. vi får se vad det blir.

jag kommer att ladda upp layouten och hela programmet här vartefter jag blir klar.

g'natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar