onsdag 18 februari 2009

Kopplingsdäck..

jaha då ska vi se.. nu har jag kopplat upp min Boarduino ( en variant på arduinon, lite billigare, lite smidigare.. ) till lcd:n och några knappar som får simulera optobrytarna. verkar funka som det ska. fick sätta in några pull-downresistorer för det bara rasslade in pengar hela tiden utan att man gjorde nåt men nu verkar det stabilt.

man ser oxå hur jag lagt upp det på displayen med de olika valörerna


väntar fort. på lite riktigt material med post så jag kan börja bygga en prototyp av själva lådan.


tjo o tjim, epoxylim!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar