
en del har jag ju hunnit med så jag tänkte att jag slänger upp några inlägg här med de bitar som är klara. den här gången så skiter jag helt i assembler och microprocessorer o allt vad det heter. jag skaffade mig en Arduino istället. det e en smidig sak där jag slipper att hålla på och pundmecka med en massa prylar utan det är bara rakt på. den är framtagen av några italienare för såna som jag som inte har tid att sitta och hålla på o greja med saker som inte har med mitt projekt att göra. man vill bara komma igång. den programmeras i nåt som liknar C (och det är vi tacksamma för..) och har ett gäng digitala in och utgångar samt några analoga.
det här ska nog bli bra..
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar